Od 1 lipca 2021 r. wszystkie wnioski do Krajowego Rejestru Sądowego są składane elektronicznie. Takie rozwiązanie ma stanowić ułatwienie dla przedsiębiorców, którzy sprawy związane z rejestrem mogą załatwić przez Internet. Nowoczesna platforma internetowa e-KRS jest wynikiem zmian, których dokonywano w rejestrze od 2018 r. i uchwalenia przez Sejm nowelizacji ustawy o KRS. Podczas konferencji prasowej przedstawiającej e-KRS, wyrzucono symbolicznie do kosza plik papierowych wniosków, co miało symbolizować zakończenie epoki papierowej biurokracji. Nowy rejestr ma być sprawniejszy, szybszy i ułatwiać automatyczne korygowanie błędów. Ponadto rozwój e-KRS pozwoli na integrację systemu z podobnymi, a funkcjonującymi w krajach członkowskich Unii Europejskiej - Business Registers Interconnection System (BRIS).
Katalog e-usług związanych z eKRS:
- składanie elektronicznych wniosków o wpis lub zmianę wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS;
- składanie pism procesowych do sądu rejestrowego;
- zgłaszanie dokumentów finansowych do RDF;
- elektroniczna korespondencja z sądem rejestrowym;
- przeglądanie elektronicznych akt rejestrowych podmiotów wpisanych do rejestru przedsiębiorców KRS;
- udostępnianie informacji o podmiocie wpisanym do KRS.
Z nowego e-KRS można korzystać przez:
- Portal Rejestrów Sądowych https://prs.ms.gov.pl;
- Repozytorium Akt Rejestrowych https://rar.ms.gov.pl