Ruszył e-KRS - koniec z papierowymi wnioskami

Od 1 lipca 2021 r. wszystkie wnioski do Krajowego Rejestru Sądowego są składane elektronicznie. Takie rozwiązanie ma stanowić ułatwienie dla przedsiębiorców, którzy sprawy związane z rejestrem mogą załatwić przez Internet. Nowoczesna platforma internetowa e-KRS jest wynikiem zmian, których dokonywano w rejestrze od 2018 r. i uchwalenia przez Sejm nowelizacji ustawy o KRS. Podczas konferencji prasowej przedstawiającej e-KRS, wyrzucono symbolicznie do kosza plik papierowych wniosków, co miało symbolizować zakończenie epoki papierowej biurokracji. Nowy rejestr ma być sprawniejszy, szybszy i ułatwiać automatyczne korygowanie błędów. Ponadto rozwój e-KRS pozwoli na integrację systemu z podobnymi, a funkcjonującymi w krajach członkowskich Unii Europejskiej - Business Registers Interconnection System (BRIS).

 

Katalog e-usług związanych z eKRS:

  • składanie elektronicznych wniosków o wpis lub zmianę wpisu do rejestru przedsiębiorców KRS;
  • składanie pism procesowych do sądu rejestrowego;
  • zgłaszanie dokumentów finansowych do RDF;
  • elektroniczna korespondencja z sądem rejestrowym;
  • przeglądanie elektronicznych akt rejestrowych podmiotów wpisanych do rejestru przedsiębiorców KRS;
  • udostępnianie informacji o podmiocie wpisanym do KRS.

 

Z nowego e-KRS można korzystać przez:

Aktualizacja wpisu
kategoria wniosków