e-doręczenie - Wniosek o dostęp od adresu doręczeń elektronicznych

wniosek

1 lipca 2021 r. zostanie uruchomiona nowa usługa Poczty Polskiej e-doręczenie. W założeniu zastąpić ma ona wizyty w urzędzie lub osobiste odbieranie listu poleconego. Obywatel, który przystąpi do tej usługi będzie mógł uzyskać unikalny adres poczty elektronicznej wraz ze skrzynką o pojemności 1GB pojemności. Do tej wirtualnej skrzynki będzie przychodziła korespondencja urzędowa. Żeby to było możliwe, należy złożyć stosowny wniosek. Natomiast komunikacja z urzędami osób wykluczonych cyfrowo ma się odbywać dzięki usłudze hybrydowej, która uwzględnia odbiór przesyłek pocztowych przy zachowaniu cyfryzacji korespondencji w podmiotach publicznych.

Usługa e-doręczenie będzie dobrowolna i bezpłatna dla obywateli. Aby otrzymać w niej państwowy adres e-mail, trzeba złożyć wniosek o dostęp do adresu doręczeń elektronicznych.

Aktualizacja wpisu